torsdag 24 mars 2011

Blomkål-mos med en twist

Igår åt jag Blomkålsmos för andra dagen i rad, men med en twist, jag föreslog att vi skulle ha pepparrot i. Det blev jättegott!
Verkligen mycket godare än det gamla vanliga. Särskil som jag saknar maträtten; Kokt potatis m pepperrotssås och kokt korv.

Till detta himmelska mos hade jag hemmagjorda biffar (blandfärs, en skvätt grädde, riven ost och lök), stekt purjolök bredvid.

Dessa bullar bakade jag för ett par veckor sedan, just nu har jag glömt namnet på dem men jag ska läga upp receptet så fort jag hittar det, dem är gjorda på bl.a pofiber och Kesella. Kommer nog bli en hel del sådana nu framåt eftersom jag har börjat på en handels-kurs. Kommer bli mycket plugg och snart även praktik. Blir en utmaning att få maten att fungera men det ska gå!







Till sist bjuder jag er på en nytagen bild på mig själv och en från förra året, pre-LCHF!
På den nya är jag uppklädd och allt, det var ju ändå min födelsedag. (stilen heter Casual Hime Lolita = vardags-prinsessa..typ...och kommer från Japan)



Inga kommentarer: