söndag 6 juni 2010

- 4 kilo

Idag är det fyra veckor sedan jag startade min nya livsstil.

Jag tror att jag nu befinner mig i en övergångsperiod därför att plättar, äggröra och liknande inte är särskilt tilltalande, jag måste hitta ett frukost-alternativ. Typ egengjord musli eller nåt.

På dessa fyra veckorna har jag förlorat ca 4 kilo. Det är ganska mycket, och då har jag ändå fuskat lite eller som jag säger, unnat mig något. Helt sjukt hur jag kan klara mig nästan utan godis, en liten chokladbit då och då är det inte fel på. Inte för att detta med vikten är det viktigaste men det spelar en stor roll om man ska må bra.

Nu har det varit sånt dära riktigt härligt grillväder i flera dagar, och jag har bannemej grillat. Idag gjorde jag egna hamburgare som jag hade i ett stort salladsblad. Gott var det.

Sedan snodde jag ihop några LCHF brownies som jag hade hittat ett recept på, ca 2.5 kolhydrater i varje. Och en räcker, för de är gjorda på riktigt mörk 72% choklad.

Annars då, jo förutom att det är så fint väder så är jag nog lite deppig. Jag vill ha ett jobb. Jag letar och letar och letar men får inga resultat. Jo ett har jag men det är per kommission och är väldigt speciellt...jag behöver något typ, butiksjobb... där man träffar folk och tjänar ordentligt med pengar (så jag kan flytta)...

Vad göra, vad göra?
Jaja, alla har vi sådana perioder, tur att de är få.



1 kommentar:

Anonym sa...

starkt jobbat syrran-jag ska ta mej i kragen nu imorgon måndag!!! endast frukost-kaffet för min del!
håll tummarna att jag kan fixa detta lika bra som dej-eller åtminstånne nästan hahaha
/ia