måndag 7 juni 2010

Ny insulinpump

Var hos min diabetessköterska idag. Fick bl.a. beställa en ny insulinpump. Rosa ^^ Till det kommer ett program så jag kan lägga in vad jag äter så jag får rätt dos till "kolisarna".

Har även fått en tillfällig "kompis" till min pump som mäter blodsockret var tredje minut eller något, detta för att kunna justera mitt insulinbehov. Mindre insulin= gå ner i vikt, men det måste kunna hålla sockret på en bra och jämn nivå också.

Räknade på mitt BMI idag, jag visste att det inte var bra, men det är ganska illa.
Även fast det står att man ska ta det med en nypa salt, man ska ju tänka förnuftigt också.
Tex har man muskler så väger det mer än fett.
Men lägger till mitt BMI i rutan intill.

Tog en promenad innan maten, trots att det regnade, fast just då regnade det inte så värst mycket som tur var. Men ut kom jag.

Utöver detta har jag nog inte mycket mer att rapportera om idag.






Inga kommentarer: