söndag 13 juni 2010

Tråk tråk tråk tråk.....

Denna vecka har varit lite si och så. Tråkigt väder, inga promenader. Inget speciellt har inträffat.

Idag glömde min familj bort mej när de ringde å beställde mat så jag fick fixa något eget. Var egentligen inte sugen på hämtmat ändå. Jag stekte två 90-grams hamburgare, två baconskivor och lindade runt hamburgarna sen en skiva ost och voila' en dubbel-cheese. Till det hade gjorde jag en försvinnande god Falsk Potatissallad

Igårkväll gjorde jag en supergod
Fläskpannkaka!
Om man nu kan kalla den det, mer som ugnsbakad äggkaka eller nåt...
Vill tipsa om något annat som också är försvinnande gott som jag inte minns var jag hittade;

LCHF - Brownies
För: 12 personer
Tillagningstid: 20 minuter

Ingredienser
150 g minst 70% choklad
75 g smör
2 stora ägg
1dl hermesetas (sötningsmedel)
50 g pekannötter (delade)

Beskrivning
Ställ in ugnen på 175 º C.
Smält smöret i en kastrull och låt därefter chokladen smälta i det varma smöret.
Vispa ägg och hermesetas med elvisp. Häll chokladsmöret i äggröran och vispa på nytt.
Tillsätt nötterna och rör om. Klicka ut smeten i 12 aluminiumformar och grädda ca 5 minuter.
Servera med vispad grädde.

Tips: byt ut en del av chokladen till en 70% med smak tex hallon eller apelsin, så får du en annan typ av kaka!





I övrigt är jag fullt sysselsatt med att sy och planera en cosplay inför nästa helg!

1 kommentar:

Ellen - ellastankar.blogg.se sa...

MM brownies maste jag testa att göra =)