måndag 10 maj 2010

MITT NYA LIV BÖRJAR


Vaknar runt 10, drar mig till 11-tiden, kollar sockret, 5.4.
Omelett och bacon till frukost, riktigt smör. - 4 E
11:30
1.5 timme senare.
Blodsockerfall. 2.9 Stänger pumpen, dricker Mjölk.
Runt tre börjar jag få den där brist-på-koffein-huvudvärk.
Dricker vatten under dagen.
Inget godis-sug!
18:30
Har varit ute och cyklat ca 40 min.
Sockret låg på 5.7 innan cykling, åt ett päron.
Efter cyklingen 2.9 pga att jag var helt slut av cyklingen kände jag inte av blodsockerfallet.
Middag bestod av pappas köttfärsås med vita bönor, paprika och lök, riven ost ovanpå. Några körsbärstomater. Just det, jag hällde i lite grädde också. Därtill en härlig smoothie!
Smoothie;
3 msk grädde,
3 msk vaniljyoughurt (jag lyxade lite, den är väl inte helt enligt LCHF)
3 msk vatten och en liten näve blåbär (lyx även där tydligen)
Med tanke på mitt blodsockerfall innan maten vågade jag inte ta mer 2.5 E till detta.
(Observera, min normala dos till ett normalt mål mat är 8 E)

Inga kommentarer: