måndag 3 juni 2013

Min kropp är emot mig!

Åkte in akut till sjukhuset eftersom jag mått så pass dåligt som jag gjort i helgen.

Efter att ha nämnt mina symptom till läkare plus att jag är diabetiker, frågade han varför jag inte vänt mig direkt till Endoktin-mottagningen (eeh va?!) jag svarade helt enkelt att jag inte visste vart jag skulle vända mig.

Sa också att jag för ett tag sedan lämnat nåt blodprov men inte fått svar/ vet ej vad det var ens och att jag vänd mig till akuten då mina besvär har förvärrats den senaste veckan.

Läkaren gick iväg en stund för att tala med min diabetesläkare. När han kom tillbaka så sa han lugnt att jag skulle få åka hem igen.

Jag har Hypotyreos- långsam ämnesomsättning, dvs att mitt egna immunförsvar attackerar min sköldkörtel - inte konstigt att jag inte gått ner i vikt trots ganska strikt LCHF!

Han sa att det förmodligen var därför jag mådde som jag gjorde. Så jag fick sköldkörtelhormon Levaxin utskrivet och ska börja med en mindre dos den första veckan. Som helst bör tas en halvtimme innan frukost.

Ja, hoppas det hjälper, för jag är sååå trött men kan knappt sova ut ju....inatt sov jag ändå ganska hyfsat....inte ens katten väckte mig framåt småtimmarna som hon gör ibland...hon var också trött visst :)

Inga kommentarer: