lördag 1 juni 2013

I hate this....

08:00
Vaknar av att båda armarna är domnade, trots att de ligger i stort sett raka.

Svär och försöker skaka bort det, ändrar ställning mm försöker somna om...

Liten stund senare vaknar jag till igen...högerarmen är nu ännu mera avdomnad och inget jag gör verkar hjälpa. Försöker ignorera det, men snart så är den så avdomnad att jag nästan börjar gråta av smärtan.

Så jag måste gå upp. Fan också, jag som ville vila ut idag!

Kollar sockret. 3.3.....lågt BS...oh well...får väl tugga imig några kolhydrater...som jag inte har...
Två druvsockertabletter och en avstängd diabetespump senare sitter jag på lokala fiket med en ostbulle.

Resten utav dagen har domningarna kommit och gått, mest i handen samt haft en "svullen" känsla i handen och ingen styrka i den heller, typ krampar när jag försökt sträcka mig efter saker.

Nu ikväll när jag satt vid datornmptomer och sökte på mina olika krämpor och syptomer så upplevde jag ungefär samma sak som när jag vaknade, alltså en kraftig avdomnad och ett lågt BS (3.6).

Kom över denna intressanta "artikel" (?)http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv35.htm

 Efter en stund så lät jag allt bara gå och grät. Jag grät kanske...5 minuter...nu känns det bättre...inga stickningar i handen..iallafall inte så mycket, inte så mycket svullnad i handen som innan. (jag känner av lite värk nu när jag sitter och skriver, men det är mest en känsla av stelhet i armen...)

Funderar dock allvarligt på att åka in till sjukhuset snarast möjligast för en hälsokoll (har annars fått en tid på vårdcentralen den 13:e juni)

Kort sagt...kan stickningarna vara relaterade till låga blodvärden? 
Kan mina symptom vara Stressrelaterade ? Eller är det B12/Magnesium-brist ?



****************
Dagens Höjdpunkt;

Var uppe tidigt idag och hann gå på loppis.
Hittade exakt vad jag letade efter!
Nämligen några w.i.t.c.h-böcker...och utav några av de som är svåra att hitta :)

***'***********

Inga kommentarer: