fredag 28 september 2012

Molly Sande'n och lite annat

Läste just att fina Molly Sande'n har blivit diabetiker. Tydligen var hon i Spanien när hon började må dåligt, besökte flera sjukhus men beslutade sig tydligen för att åka hem till Sverige där hon blev inlagd. Stackarn. Diabetes är visserligen inte någon livshotande sjukdom på de sätt som det ansågs förr i tiden, men det är verkligen inte en sjukdom som jag önskar någon annan levande människa ( eller djur heller för den delen). Man lär sig leva med det även om det kan ta tid, jag om någon borde veta.

EDIT;

Det finns ju många fler kändisar som också har diabetes, men några av dem flesta har förmodligen typ2, det är den typen som det oftast skrivs om i tidningarna.

 Men dessa kändisar hittade jag som också har typ1;

Martin Svensson, musiker (min idol när jag var ung, det var coolt att han också var diabetiker, också var han ju skitsöt ju! )
Mary Tyler Moore, skådespelare
Neil Young musiker
Nick Jonas, musiker
Per Zetterberg, fotbollspelare
Ann Rice, författare
Elliot Yamin, musiker
Bret Michaels, musiker


PS jag har varit på barnkalas idag, kunde inte motstå varken spaghettin, godiset eller tårtan ;_; Det ångrar jag bittert just nu, mitt blodsocker är på tok alldeles för högt och jag vill inte/kan inte sova förrän det är någorlunda normalt igen.....sa jag att klockan är kvart i fem på morgonen?

Inga kommentarer: