måndag 21 maj 2012

Tankspridd! + bilder

Vad är detta?!
Mitt tredje inlägg på mycket kort tid! *gasp*

Jag måste berätta vad som hände idag.

Vaknade sådär vid en tio-tiden, tack vare två surrande getingar i fönstret.
Kollade blodsockret.
9.4 vilket är lite högre än bra men ingen katastrof.
Avnjöt en fralla på balkongen. Ingen stress över huvudtaget.
Insåg att insulinet behövdes fyllas på men jag ville inte byta nålen i magen eftersom jag bytade den igår.
Så Jag delade på slangen (alltstå det finns en skarv på den) och fyllde på.
Eftersom det tar ett tag innan den är färdig så la jag den till sidan och packade ihop mina saker eftersomjag skulle va på möte kl.13.

När kloclan var ca 12 00 kollade jag BS igen
6.7. PERFEKT.

Så gick jag hemifrån, hoppade på bussen.
Gick av på fel hållplats. Promenerade sådär en 15 minuter dit jag skulle.
Mötet varade till ca 14 15.
Efteråt åt jag två frallor. (Mina sista :_: )
Steg på bussen .
Kom hem.

Och VAD ser jag liggandes på köksbordet?!
Jo, PUMPEN såklart!

Jag hade glömt att ta den på mig igen! Snacka om tankspridd!
Kollade genast BS igen, 9.4, så det var inte så farligt.

Det går att klara sig utan insulin ett par timmar (om man håller nere KH-och-socker-intag)
Men jag var fruktansvärt chockad över att jag hade kunnat GLÖMMA den.

Till middag blev det kycklingsallad på lokala puben med mor.
Jag glömde säga ifrån om att jag inte skulle ha bröd, men jag åt det inte, var inte ens sugen :)

DOCK har jag ätit en liten glass en Lillpop från Engelholmsglass. det står 20 kh/100 gram. dock står det inte vad glassen väger :/

Nu tänkte jag visa er lite före-efter-bilder.

GYMNASIET (Eller nian)
Smalis!
Jag fick ju konstaterat diabetes -98 och hade gått ner massor i vikt innan dess eller rättare sagt nästan stannat i vikt hur man nu ser det. jag var ganska smärt som liten vad jag minns.


Innan/ i början av LCHF.
Nära 83 kg


      Mitten av LCHF 2010/2011
          ca 73-75 kg 


Nu dinglar jag mellan 70-73 kg.
Från i Höstas och nu i Vår.




Egentligen räcker det med två bilder för jämförelse.
Men även vägen från start till mål är kul att se.





1 kommentar:

Maria sa...

Oj vad mycket som har hänt. :) Grattis :D