onsdag 30 maj 2012

Duktig!

I förra veckan blev jag lycklig...hittade både det ena och det andra i en matvarubutik i helsingborg som heter Mästerlivs, min f.d praktikplats.

Vad hittade jag då?
Jo; Hasselnötsmjöl, Mandelmjöl, Kokosmjöl, Kokoschips, Shiritaki/miracle nudlar/ris/tagliatelle och Fairtrade-choklad sötad med Stevia! Massa olika sorter, med fyllningar!  Dyra såklart men väl värt det om man känner för att lyxa någon gång.

Recension på chokladerna; http://produktnyhet.se/2012/04/06/smaktest-cavalier-steviasotad-och-rattvisemarkt-choklad/

Nu ska jag bara hitta den där nya Felix Ketchupen som också innehåller Stevia.....

Både igår och idag har jag kört strikt LCHF, och snacka om att det känns skönt...dock har jag haft huvudvärk hela dagen idag trots att BS har legat bra hela dagen (mellan 4 - 7!!) så jag antar att det är lite omställnings/utrensningsbesvär.

Jag har nu dessa två dagarma gjort 2-minuters microbröd till frukost. Det jag har svårt att vänja mig av med är dock vanligt bredbart smör, jag använder Becel fast att jag vet att jag egentligen borde använda riktigt smör.

Och jag kämpar fortfarande med att bli av med/minska intaget av Pepsi Max.....Jag har inhandlat Fun light för att balansera det lite men tekniskt sätt så är ju inte det heller något vidare.

Tanken med LCHF är ju att inte dricka eller äta några som helst light-produkter.


Godnatt alla nattsuddare, nu ska jag sova!

Inga kommentarer: