söndag 20 maj 2012

Frallor!

 Jag kände för att göra frallor, blir perfekt att ha med sig imorgon på möte.

Ser ut som riktiga bullar eller hur?


Hemmagjord blåbärs-sylt sötad med stevia.

RECEPT
Frallor, 6st

5 ägg
100 g smält smör
1 dl kokosnötmjöl
1/2 dl pofiber eller mandelmjöl (jag använde pofiber)
1 tsk fiberhusk
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa äggen kraftigt. Häll i det smälta smöret. Blanda sedan de torra ingredienserna för sig och häll sedan över dem i det blöta. Låt svälla ett par minuter. Klicka sedan ut 6st högar på ett bakplåtspapper och forma dem lite rundare om du vill. Grädda i 10-12 min (jag hade dem inne i 15 min).


Det blev en mild knappt märkbar smak utav kokos, man kan ju smaksätta med brödkryddor om man nu vill det.


2 kommentarer:

Ellen - LCHF och mycket annat sa...

Kul att du gillade dem :) Tänkte lägga ut receptet på min blogg imorrn ;-) inte hunnit det ännu heheh.

Emelie sa...

ska nog ta och prova de där någon dag jag också :)