tisdag 7 februari 2012

LÄTT SOM EN PLÄTT!

Idag var det månadsvägning igen.
- 0.5 kg.
Ok, jag har inte varit så seriös som jag borde ha varit.

Igår tog jag ett krafttag och sa till mig själv att det skulle bannemej inte komma in några "oplanerade kolhydrater" i min kropp idag. Och det gjorde det inte heller. Samma sak idag.
Att ta en dag i taget verkar fungera en aning bättre, hittintills iallafall.

Jag har planerat att göra LCHF-biskvier till helgen, samt ladda med nötter.
På så sätt så kanske jag klarar helgen utan att slarva också.
Recept på biskvier; http://alltomlchf.blogspot.com/2012/01/biskvier-la-lchf.html

Till frukost kör jag numera mest på Nötbröd i micron. Det är snabbt och lätt.


Nötbröd
Ingredienser: 
1dl mandelmjöl ( eller vad man nu har hemma jag blandar mandel,hassel och pecan-nötter)
1 ägg
Lite salt
Smält smör, brödet blir lite saftigare om du tillsätter smält smör. Ta ca: 25g 

Gör så här 
Vispa ägget i en djup tallrik. Tillsätt mandelmjöl, salt, smör och mosa ihop med en gaffel.
In i micron 2min KLART! Ät och njut med massa smör och ost. 



Jag blandar gärna i lite solrosfrön och brödkryddor också. 


LÄTT SOM EN PLÄTT!

Inga kommentarer: