torsdag 18 augusti 2011

Min dag idag!

Vilken dag!
Det började med en socker-check 8.4 rätt hyfsat ju.

Frukosten blev dock några mörka mackor (solklar) då jag inte haft möjlighet att baka eget bröd och jag var så hungrig att jag mådde illa.

Sedan packa väskan med mat till skolan, plättar m grädde till mellis och fläskpankaka till lunch allting på LCHF-vis naturligtvis.
Körsbärstomater till eftermiddags-mellis.

Dock så blev det inga eftermiddagslektioner så vi fick sluta halv tolv.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att kolla sockret då jag hade glömt blodmätaren hemma.

5.4 helt suveränt!

Jag har haft en hemsk smak i munnen hela dagen så jag har varit litet orolig att sockret skulle vara högt.

På eftermiddagen gick jag drygt 2 km (dock i lite normalare takt än jag brukar då jag letade efter min stulna cykel)

Väl hemma igen var sockret hur bra som helst. 6.3!
Blev turk-youghurt m grädde , kanel och äpplebitar , det höll mig mätt ca 3 timmar.

Senare ändå (nu ikväll) gjorde jag plättar igen med rivet äpple i och kanel. Mmm..doftade äppelpaj!


Nu vet jag att många håller sig borta från äpplen vad gäller LCHF men jag kan inte det riktigt...särskilt inte på hösten. Det finns en anledning till det.

När jag var liten åt vi alltid äppelpaj på hösten, särskilt gott var det när det stormade och var oväder ute. Jag minns så väl förväntningarna man hade när man tittade på mamma medan hon gjorde i ordning pajen, doften som spred sig i huset när den var i ugnen fick munnen att vattnas.

Mums!

Nåja, på det hela taget är jag nöjd med min dag! Inget godis idag (vilket jag fuskat med de andra dagarna i veckan )
Sockret har legat bra och förutom en tryckande huvudvärk och ett ilsket humör pga min stulna cykel så mår jag toppen!
Jag har tänkt mig att tappa så många kilo som möjligt (utan att bli fanatisk) till November, då jag ska på en...hum..en slags bal...dessutom, hyn blir bättre också med denna mat så det är bara att köra på!

Inga kommentarer: