tisdag 17 maj 2011

Fullt upp och sjukt dåligt bloggande

= dåliga matvanor....

Jag hinner inte blogga numera, det är mest plugg och praktik som gäller...

I matväg går det inte så bra heller...eller ja, jo maten är det oftast inget fl på även om det händer att det slinker ner en bulle då och då......problemet är att jag har en känsla av att jag blivit socker-beroende igen, samt att jag höjt mitt intag av Pespi Max igen....inte bra...varken för kroppen eller för plånboken...


Såhär är det, jag kan vara hur duktig som helst och "äta rätt" hela dagen...men framåt eftermiddagen, oftast p väg hem så är det alltid något sött som slinker in...helt omedvetet är dt ju inte, för jag vet ju att jag måste ta insulin och det gör jag....men varför varför varför gör jag det då ???

Och jag bara vet att vågen har hoppat upp (ska väga mig imorgon) jag har ju inte vägt mig just pga mina dåliga val.

Jag behöver hitta något bra att ha med som mellanmål fyra dar i veckan, inte ägg, hatar kallt ägg! Jag har för tilfället "Low carb-brödet" Nystart jättegott MEN det finns vetemjöl i (står som trea) ochjag märker att det håller mig inte mätt särskilt länge...

Vad göra vad göra...nu ska jag iaf gå å lägga mig!

Inga kommentarer: