söndag 24 oktober 2010

Varför krångla till det?


Klockan var ca tjugo i elva och jag var grymt sugen på något gott.

Mmm...äppelpaj...men det kan man ju inte stå å göra nästan mitt i natten.( Jo jag KAN men mamma skulle inte bli glad om hon varit hemma)

Så jag tog istället två äpplen, , skalade dem och delade dem i lagom bitar, på med kanel, liiite vaniljsocker, smör och kardemumma (skulle haft nötter också men de va slut.) In i ugnen i tio minn tills de blivit mjuka och varma.

Under tiden som jag väntade gjorde jag hemmagjord vaniljsås *mums*

Så himla gott det var! Äpplena var sådär härligt syrliga som svenska äpplen gärna är!
Åh vad jag älskar att min bror jobbar på Everfresh så att han kan ta hem alla möjliga frukter och grönsaker billigt!!!

Nästa gång ska jag ha dem hela, kärna ur och fylla med blandade nötter. *mumsi*


Så enkelt och så gott, och...nåja..nyttigare än godis, så varför krångla till det ?

Nu ska jag krypa ner och se på en barndomsklassiker, nämligen Skönheten och Odjuret!

Inga kommentarer: