söndag 17 oktober 2010

Lördagsgott

Då i stort sett hela familjen skulle på fest så fick jag ordna min middag själv
( fast det gör jag ju oftast ändå).
Det blev mumsiga tacos. Naturligtvis utan bröd!


Creme fraiche med vitlök som dressing.



Det går alldeles utmärkt att hålla dem som vanliga taco-bröd!





Mitt Lördagsmys!
Bara sylten var förbjuden egentligen...
Dessa pannkakor är fantastiskt goda. De smakar kanske inte som äkta pannkakor men de smakar inte ägg iheller;

GODA PANNKAKOR A'LA LCHF
½ tsk vaniljpulver

1 tsk bakpulver

1ägg

1msk fiberhusk

1dl mjölk

1dl vispgrädde (ovispad såklart)

smör, ca 10 gram

salt

Blandar ihop äggen och fiberhusken och låter det svälla en stund och steker i en liten stekpanna på medelvärme, 4-an. Vänder de när de är torr och pösiga och är lite försiktigt = blir kanonfina pannkakor som smakar frasiga pannkakor.

Går även finfint att grädda i våffeljärn, men de blir tunna och frasiga! (OBS Jag har inte testat detta själv!)





Inga kommentarer: