lördag 25 september 2010

Syskon-middag

Dagens LUNCH bestod utav en sallad gjord på;

Rocculamix
Coctail-Tomater
Gurka
Purjolök
Lite dressing

Stekt bacon.

Enkelt, gott och mättande, man kan ta kyckling ist för bacon, och varför inte lägga till feta-ost i salladen...mums!
Och mitt BS-värde innan måltiden var 5.6,
en timme efter 6.5 och då tog jag inget insulin...

Hittade mosters linne hos syrran och blev kär <3

Härlig syskonmiddag ikväll.
Min förrätt, blev något oväntat det här;

Den heter Kappa Maki (gurkor), tyckte det var en aaaaning vilseledande.
Men det var gott, förutom sjögräset. Alltså det är gurka i ris, jag tror även att de hade blandat i pepparrot. Vid sidan av var det ingefära och diverse rotsaker, med wasabi(?), det gröna.
Starkt var det iallafall.
Jepp, jag åt lite ris. Iochmed det tog jag direkt 7 E insulin.

Huvudrätt

Yaki Niku (teppanstekt oxfilé)
VÄL värt pengarna! Åh så gott!

Efterrrätt

Ups..tog det sista av syrrans efterrätt...5E + Insulin

I bilen på väg hem senare var sockret på 10.3 , en halvtimme senare, 4.4

Kan man få det mer perfekt?

GRUPPFOTO!

Vet ej vad mamma tänkte, hon insisterade på att jag skulle hålla björnen...


Just det, mamma hade en överraskning till mej
men det får ni veta om ca en vecka....

1 kommentar:

Anonym sa...

alltså syrran du e fantastiks vacker i din nya vikt-passar dej jättebra och så e det som du sejer att hyn ser mycke sundare å friskare ut. hela du lixom strålar på nåt sätt!
men det bästa av allt är ju att jag inte känner samma oro för dej som förrut pga att du nu har ett stabilt blodsocker.
kraam storasyrran