lördag 25 september 2010

Mmm.....

Länge har jag nu varit sugen på en härlig gräddost, så idag köpte mej äntligen en alldeles egen, men oj vad ledsen jag blev, den var alldeles för salt!
Mamma tror att jag har blivit känslig eftersom det nästan inte förekommer något salt i min mat numera, eller väldigt lite i jämnförelse till innan iallafall.

Måste tala om vad jag älskar min nya kokbok. Längtar efter att få pröva (nästan) alla recept. Igår testade jag ett recept på bröd som är i princip nästan som Oopsies, men inte riktigt ändå. Och fast att jag gjorde fel så blev det jättebra.

Jag rekommenderar verkligen denna boken.
Om du ska välja bland de LCHF-böcker som finns på marknaden just nu, så är absolut denna bok idealisk.

Har varit vaken hela natten, mest pga att jag varit barnvakt och inte kunnat sova pga att hon sparkade mig i magen med jämna mellanrum.

Har tagit två blodsocker-värden idag. 6.0 och 5.6 kan ju inte bli bättre!

Ikväll ska jag ut me syskonen, kinamat blir, hoppas de e typ buffe', för isåfall vet jag vad jag ska ta.
Och yes, Madde, det var min fantastiska kyckliggryta som jag bjöd dig på, men jag har för mig att vi hade nudlar till det? Inte säker.

Jag skriver ikväll och postar bilder från dagens middag.

1 kommentar:

Unknown sa...

nopp pasta om inte jag minns fel. Fullkorns pasta