torsdag 8 juli 2010

Goda Nyheter

Nu är jag hos en vän, kommer nog att stanna här mist en vecka iallafall.

Hur som helst, innan jag åkte hit så vägde jag mig bara för att, och det visar sig att jag är nere på 77 kg! Med andra ord så har jag tappat mitt midsommar-kilo, så det märks iallafall att man är på rätt väg igen.

Nu ska jag inte smygväga mig förrän det är dags på riktigt!
Just det, ang glass.
Jag har ju gjort LCHF-glass innan, det var gott MEN det blir så hårt i frysen, hårdare än vanlig glass och det tar längre tid att mjukna. Därför rekommenderar jag att man gör det samma dag som det ska ätas för då behöver man inte frysa det stenhårt .^^

4 portioner
2 äggulor
0-3 msk socker eller motsvarande ek. osöt. vaniljpulver
2 dl vispad grädde
3 dl turkisk youghurt
1 dl mosade bär.
Vispa gulorna och sockret och/eller vaniljpulvret. Blanda med youghurt och rör försiktigt ner bärmoset. Vispa grädden för sig och blanda innehållet i de båda skålarna genom att vänligt vända med slickepott.
Frys i minst 3 timmar. Ta ut och rör i glassmassan en gång per timme. Servera med några bär.

Just det ja, har äntligen fått min nya pump. Har lekt lite med den, men har inte börjat använda den ännu, ska nog göra det ikväll efter duschen.

Och en sak till, Idag är det exakt TVÅ MÅNADER sedan denna bloggen startade and I'm still going strong!

Inga kommentarer: