lördag 8 maj 2010

Det Första Inlägget


Hur skriver man ett första inlägg? Alltid lika svårt.

Nåja, såhär är det;

När jag skulle fylla 13 år så upptäckte vi att jag hade utvecklat Diabetes Typ 1 m. a. o; Ungdomsdiabetes. Det var inte särskilt kul men nu hade vi en förklaring till mina humör-svängningar och springandet på toaletten för att inte tala om allt vatten jag drack och kramperna i benen på nätterna.

Iallafall, jag tänker ha den här bloggen som en slags dagbok framöver. Jag och min syster ska nämligen från och med måndag börja med Low Carb High Fat-dieten eller som man också kan säga; Njutningsmetoden!

Jag har redan testat lite och kan säga att det gjort underverk för mitt blodsocker! På bara en och en halv dag har jag redan märkt skillnaden.

Mina mål är följande;

  • Få Ett Jämnare, Bra Blodsocker.
  • Gå Ner i Vikt.
  • Må Bra!
Men som sagt, det gäller från och med Måndag 10/5-10 och naturligtvis kan jag behöva en aning bättre kondition också. ^^




81.3 kg


//Linnzy

Inga kommentarer: