söndag 23 maj 2010

Avslut av Vecka 2

Trots en sen natt pga krafer jag inte kunnat påverka så blev det en tidig morgon, också av ej påverkbara krafter. Jag hade nämligen en treåring i sängen. Min systerdotter då alltså, hon väckte mej halv åtta och vägrade att sova mera. Hon ville ju hem till mamma så det var bara till att klä sig och gå iväg. Väl framme hos syrran blev det två kokta ägg till frukost, lite småsnack sedan tänkte jag gå hem och lägga mig igen. Men det var just precis då ganska fint väder så jag bestämde mig för att ta en promenad istället. Det blev en promenad på dryga 40 min, snabb takt ingen vila, ca 4600 steg. Om man säger att et steg är en halvmeter så blir det ca 2.300 meter = 2.3 km. Det var den s.k ”Gullfiber-rundan”. ( Nu vet du det, mamma.)

När jag kom hem var jag ju tvungen att ta en dusch, inget snack om saken, passade då på att väga mig eftersom det ändå var dags för det idag. Mitt socker låg sedan på 3.3 ! Men det fixade sej strax, därefter däckade jag några timmar, trött som en gnu. När jag vaknade till mej bestämmde jag mej för att dra ut mitt gamla skrivbord och dra in det nya – alldeles själv! Dessutom så hade resterande av familjen också vaknat till och middagen var så gott som färdig Idag blev det biff stroganoff (jag gjorde broccoli-ris till det).

Nu ikväll har jag ägnat mej åt att f örbereda morgondagens middag, Baconbiffar med fetaost i * mums * av smöret som blev över i pannan gjorde jag en smarrig senapssås som jag ska ha på tisdag till min fisk ^^

Mmm....biffar....


Sammandrag av veckan som har gått;

BS har legat runt 7-8 den mesta tiden. Detta antagligen pga den sänkta bolus-dosen, jag får ta lite mer insulin till måltiderna, 3 E borde göra susen.

Jag vet inte om det är pga maten eller pga vädret som gjort att jag börjat röra mig mera, nog lite bådadera och det spelar egentligen ingen roll faktiskt. Bra är det ju!

Läskbegäret finns fortfarande men ändå MYCKET mindre än förut! (jag tror att jag har sagt det förut ^^ )


79.4 kg = - 1.9 kg/2 veckor



1 kommentar:

Anonym sa...

SUPER bra syrran! och kanon du känner för att röra på dej mer-du kommer å ha massor med energi. hade det varit för några veckor sen hade du nog väntat tills skrivbordet typ gått iväg av sej själv hahaha så bara det visar att energin e högre!... och bättre kommer det att bli! så go girl!
ps verkligen stolt över dej!!!