tisdag 25 maj 2010

Aldrig mera...

en milkshake!

Ibland straffar synden sej själv!

Igår drog syrran och jag och systerdottern till Väla. Gick i lite affärer också av nn anledning skulle vi ha vars en milkshake.

Innan detta intogs så kollade jag mitt soccker som då låg på 3.8 alltså relativt lågt. Alltså måste jag ju göra något åt det, men en milkshake höjer blodvärdet alldeles för mycket. Mitt resonemang var sådant att jag behöver några insulinenheter för att det inte ska stiga för mycket. 3 E intogs. Sedan gick vi och kikade i några fler affärer. Efter en kvart-tjugo minuter kände jag mej lite konstig, tungan började typ domna och jag fick en äcklig bitter smak i munnen.

Sockerkoll; 2.8
Ajajaj...något måste göras, en flaska Festis var det bästa jag kunde hitta. Sen åkte vi hem.

När vi kom hem kände jag mej både trött och kall. Bäddade ner mej och halvsov framför tv:n, jag visste att jag borde kolla sockret men av någon anledning så gjorde jag inte det ändå. Inte förrän jag vaknade till mej ordentligt vid 23-tiden...
BS 14.3
Ajajaj...inte bra, tillråga på allt så mådde jag illa, troligtvis pga det höga sockret och den mäktiga milkshaken...blä... ett par Enheter trycktes in sen la jag mig för natten.

Vaknade med 13.3 i morse...inte optimalt precis... :(

Aldrig mera en milkshake (eller iallafall inte på väääääääldigt länge!)

1 kommentar:

Anonym sa...

fy fan jag kände mej oxå illamående efter EN HALV milk shake??? våra kroppar kanske vill seja oss något mohahaha.
bra vi kan radera det från listan nu då. min lista börjar bli lång nu: winerbröd går bort, buddapest bakelse (som jag brukar älska) går bort, dom där avlånga punch-pralinerna går bort... å allt detta var jag bara sååå frälst i för ett par veckor sen!?
heja oss-speciellt dej baby-sister som e HELT socker-fri... själv fuskar jag juh med kaffet än :(