torsdag 27 maj 2010

Jag tänker inte ljuga!

Jag tänker inte ljuga nu, inte för er, och absolut inte för mig själv.

Igår tog jag en promenad, efter att ha varit I Ängelholm Hembygdspark hela förmiddagen så var jag helt slut när vi kommit hem. Men vädret var fint. så jag tog en liten promenad. Jag köpte mig tom med en läsk, japp, en 33centiliters PepsiMax. Jag gick vidare, satte mig ner under ett Japanskt Körsbärsträd, de där rosa ni vet, och drack min läsk.

Jag njöt. Riktigt mycket.

Det var längesedan som jag njöt SÅ mycket av en läsk. Det var härligt.

Och nej, jag skäms inte det minsta, för jag vet att jag kan klara mig utan, men ibland kan man unna sig något, i mindre mängder.


Idag vaknade jag med 12 i BS, slår va om att det fortfarande är efterdyningar av den där jäkla Milkshaken. Men idag ska det ner! Vaknade runt 10, ställde mig och gjorde plättar. Sedan gav jag mej v på en 40 minuters promenad. Ungefär halvvägs finns ett ställe med en bänk och ett boord, ganska förstört men fortfarande användbart, där satte jag mej och åt min "frukost" då var klockan ca 11:20.

Jaja, jag tänkte att promenaden hade säkert gjort susen för sockret så just då vågade jag inte ta något insulin. När jag sedan kom hem så visade sig att mit BS fortfarande var på 12...*grr* in med 2 E...så nu får vi se vad som händer!

Inga kommentarer: