måndag 4 december 2017

Slutet på 2017 -Nytt Hopp?

Hej hopp!
Någon vaken denna tidiga Lördagmorgon? (skulle postats i Lördags men gick inte från mobilen av ngn anledning.)

Här är då jag som inte sovit en blund inatt (har faktiskt försökt men min dygnsrytm är ur spel igen)

De tre eller två dagar som gått sen jag ”bekände” mej i gruppen ”Smarta Diabetiker” med ett alldeles för högt Hba1c de senaste åren har ...ja fortsatt i samma gamla halvkassa spår.

Nu på morgonen vägde jag mej och vågen står på samma som den gjort i ~6 månader. På både gott och ont.
Har inte kollat mitt BS ännu -men med tanke på vad jag vräkte i mej igår så gissar jag över 10 trots att jag tog insulin efter vad jag åt.

Det är nu December månad och att socker-detoxa kommer bli as-svårt. En födelsedag och ett dop väntar och övriga julgottet... men hade det BARA varit det så hade det nog inte varit något problem, nej,  problemet ligger i att jag har svårt att stå emot en riktigt härlig frukostbulle... eller tre! för att inte tala om alla dessa lussebullar nu i December som finns så lättillgängöiga!

Och jag kan mycket väl glufsa i mej ett halvt bröd om jag känner för det, inte just pga hunger iuan kan mycket väl vara pga sug efter något att tugga bara eller bara vanlig uttråkighet - eller endast för att det är SÅÅÅÅÅ GOTT ! 

Och tyvärr ser jag samma beteende hos min systerdotter. 

Uttråkad = vill äta.

Nån motion har jag inte fått på länge heller. Men idag ska jag promenera upp på loppisen och sedan efter det ska jag gå till badet och simma. har ett friskvårdskort som inte blivit använt så mycket ännu, de fina med detta att jag då kan välja att simma eller gymma ...eller båda!


Inga kommentarer: