söndag 9 februari 2014

Lista

Alla har vi mer eller mindre något eller något medfött fel...eller skönhetsfläck. Och genom åren som går förändras vi och har man otur så dyker det bara upp mer och mer ju äldre man blir.

Här är en lista på vad jag har fått utstå genom åren.

* Saknar underlag för att få tänder efter mjölktänder. Detta resulterade i många år av tandställning, tandreglering, tillfällig protes, utdrag av tänder mm Nu har jag visserligen mina tänder på plats men fortfarande problem med tex tandköttet.
* Svår ACNE. Utvecklades såklart under tonåren, men stannade kvar långt efter. (minskade drastiskt sen jag började äta LCHF)
*Diabetes. Behöver jag ens säga mera?
* Hypotyreos - låg ämnesomsättning - resulterat i snabb viktuppgång.

Ganska överkomligt ändå, jag menar...det är ju inte cancer precis.
Men slarvar jag med min diabetes för mycket kan det mycket väl gå käpprätt åt skogen, så det är knappast någon dans på rosor precis!

Inga kommentarer: