torsdag 13 februari 2014

Första dagen med träning

Att blogga är oftast enklast via mobilen numera....iaf om man ska publicera bilder.....jag har haft min samsung s3 ett halvår eller nåt och kan fortfarande inte få den att samarbeta med datorn (dvs kan ej överföra bilderna i den...)...men att blogga via mobilen kan bli ett problem när ens internet-hastighet har sänkts (I-lands-problem !)

Igår skulle jag på trepartsamtal inför mitt kommande jobb som jag nu har fått (Weeeee!) så jag intalade mig mentalt redan kvällen innan att jag skulle gå upp tidigt för att hinna göra en ordentlig frukost samt sminka mig och se till att jag hade alla papperna med mig.

Frukost blev två kokta ägg mosade med en avokado, lite finhackad lök och en klick creme fraiche samt ett halvt paket knaperstekt bacon.

Efter samtalet blev det hem, snabbhandla och göra en sen lunch som blev en enkel köttfärssoppa med hackade tomater, lök, vitlök och purjolök. Ett par timmar senare var det dags att bege sig till det första av fyra veckors fitnesspass. Jag håvade i mig en banan strax innan för att undvika ett blodsockerfall.

Det bästa är att jag har inte behövt ta något MÅLTIDSINSULIN alls och sockret har varit fantastiskt bra, t.o.m lite lite lågt så jag kommer att få ställa om basdosen också så småningom.

Ps. Jag har endast druckit tbå burkar pepsi max igår, två förr-igår och ingen i måndags. (Till skillnad från mitt dagliga insupande av  MINST 1,5 l /dag)

1 kommentar:

Din gamle far... ;-) sa...

Va gott allting ser ut...