måndag 24 juni 2013

Skånetrafiken-makes people walk!

Åh så irriterad nu så jag måste ord-spy lite nu!
Jag var på riktigt bra humör när jag slutade idag, solen sken och jag mådde...ja nästan bra faktiskt.

MEN så kommer man inte med bussen eftersom den inte hinner se mig och jag hinner inte se den i tid och reagera. ..då själva busshållplatsen är 1-2 meter ifrån busshållplatsen och det är ett halvt buskage ivägen. ..ok tänker jag..kan ta nästa som kommer om tio minuter....trodde jag ja...enligt tidtabell har den avgått som den skall, likväl har den inte kommit....

Inte förrän dryga 20-25 minuter senare sitter jag på bussen, trygg från det droppande regnet som nu faller ner över mig :/ jag vet inte om det är den försenade bussen jag är på eller om det är nästa igen...bryr mig inte...bara så irriterad på Skånetrafiken ibland...men för de mesta är det ju bra att de finns....om de bara kunde fixa sina brister då de dyker upp om och om igen samma varje år! 
Som tex om sommaren. då det bevisligigen är fler som åker....det behövs antingen fler turer (speciellt på helger,ja även här ute på vischan) eller så får de börja köra med sk dragspelsbussar ! För det finns inte plats för de barnvagnar, rullstolar och rollatorer som gärna vill med...så tråkigt att se när någon av dessa nekas att komma med...srskilt när nästa buss inte ens går nästa timme utan två timmar senare!


Inga kommentarer: