torsdag 11 april 2013

Viktminskning och Blodsockerfall !

Det känns inte som att det var så lång tid sedan jag startade denna bloggen...men faktum är att den är snart 3 år faktiskt...kollade igenom ett av de tidiga inläggen där jag nämner min systerdotter som då endast är 3 år, vaknat mitt i natten,är otröstlig och vill bara hem till mamma....
Nu är hon 6 år gammal, så stor, vill aldrig sova hemma typ...Mitt lilla hjärta Nea !

När jag började med LCHF så minskade jag med ca 1 kg i veckan, på en månad hade jag gått ner 4 kg! Vi får se om ca två veckor hur det blir denna gång. 

Anledningen till att jag ville kolla upp detta är att jag imorgon skall iväg på en grej och ville ha lite finkläder..men allt jag tar på mig sitter illa och jag känner mej som en mindre flodhäst-elefant. Men det är bara att bita i det sura äpplet, jag ångrar mig något fruktansvärt att jag bara struntade i allt och tänkte inte så mycket. men nu vet jag bättre.

*******************************************************************
Usch, jag missbedömde mitt BS, insulinintaget i samband med kvällsmaten. BS sjönk...och fort gick det...gick till köket för att se vad jag hade hemma som kunde höja det...Kaviar! tog några slickar nästan direkt ur tuben, stängde av pumpen och kopplade loss slangen. Men tänkte att lite kaviar sådär gör ingen nytta, kanske jag ska fixa ett nötbröd...just som jag vispade ägget, kom jag på att jag ju har bröd i frysen just för sådana här tillfällen.

När man (läs; JAG) får lågt BS  så är det som om hjärnan domnar lite, man har svårt att tänka, det enda du kan tänka på är att du måste få upp ditt BS så jäkla fort som möjligt, benen känns som gummi, och beroende på BS-nivån så har du även kallsvettningar och darrningar..jag hade alltihopa! Också propar man i sig. 3 mackor blev det.

3 Vita Surdegs.Mackor. Två med leverpastej och en med sylt.
Och gott var det....jag tycker om bröd, tyvärr.

Som ni förstår kaske, så är det inte helt lätt att hålla sig 100% till LCHF när man är diabetiker, sjunker BS finns det bara en sak att göra åt det;

SOCKER!


Inga kommentarer: