tisdag 23 april 2013

Morgon-tankar

Läst på Facebook:

X: åååh jag har 2000g nutella
Y: Diabeteskvinnan!!
Z: Still worth it!

*********************

Konversationen var lite längre och inte exakt dom orden men det spelar ingen roll för jag blir ändå så trött på folk som inte vet vad de snackar om.

Istället för att föra en diskussion och riskera att starta ett rage-war så postade jag en länk till en relativt enkel faktaruta som förklarar att socker INTE orsakar diabetes!

Sedan just det där; Still worth it!
Att det ändå skulle vara värt risken att få diabetes för att få äta 2kg nutella, påvisar hur fruktansvärt okunniga denna typ av människor är. De har ingen susning om hur det är att ha denna livstidssjukdom som påverkar i stort sett alla aspekter av ens liv.

Nej, jag tål inte sådana här diskussioner, inte ens när det är på skämt för det bidrar bara till vilken sned bild folk får av sjukdomen och det enda man kan göra är att vara den tråkiga människan som kommer med pekpinnarna och upplyser folk om hur det faktiskt ligger till.

Ps jag har inget emot personerna som skrev detta om de nu läser detta inlägg. Jag vill som sagt bara dela mina tankar.

Inga kommentarer: