tisdag 9 april 2013

Jag-har-slut-på-rubriker-!

Så var det Tisdag.
Officiellt en vecka sedan jag hade mitt så psykbryt.

Allt känns bra, utom i benen som jag hoppas är vanlig träningsvärk, är ju inte van vid att stå och gå så mycket som jag gör nu när jag är på förskola.

Det har varit soligt i denna del av landet idag, men kall blåst, jag hörde rykten om regn på Torsdag.

Efter "jobb" idag åkte jag med "Mojjan"* och "Sleven"* till IKEA, vi åt, jag kollade på menyn och tyckte att Ostpanerad Sejfile med kokta morötter, mos och pepparrots-grej-sås var bästa altrnativet, ja om man skippade moset då. Bad om lite extra morötter, så visst blev det ändå lite mera kolisar.

*Även kallat Mamma och Lillasyster

Just när jag satt och åt kom jag på att "ostpanering" troligen inte är samma sak för de som för mig. Jag tänker mej att den skulle vara panerad i endast ost, men förmodligen har de ju använt skorpmjöl (?). Nåväl, gjort är gjort, så jag tog lite mera insulin än vanligt bara. har ju dessutom stenkoll på BS.

När vi kom hem var klockan närmare fem tror jag, solen sken än på balkongen och Tösen min låg på en gammal frigolit-låda med jord i och bara njööööt. Jag har även ett skydd till henne gjort av en gammal hylla, filt och kudde, men jag antar att hon ville ligga i solen. :)

Blev ju tvungen att fixa käk som jag ska ha med mig imorgon, fast det är inte förskola då, det är nån Jobb-orienterings-info-kursgrej. Kom på att jag var hungrig igen, så det blev lite Korv och Broccoli nu ikväll. känner mej inte helmätt, men bestämde mig för bara en portion. Om jag fortfarande är hungrig om två timmar får de bli ägg!



Idag fyndade jag en grönsakstwister på Ebay, bara 28:-(fri frakt) när de i svensk butik går loss på runt 300:- + frakt och de är exakt likadana, visst det tar kanske sådär en 3-4 veckor innan jag får den, men ändå! Det är det värt. Där är lite andra saker jag vill köpa också, billigt men det får vänta.


Förresten, är det någon som har provat Baconnaise?
Majjonäs med smak av bacon, enligt recensionerna råder det delade meningar, VÄLDIGT delade meningar, verkar vara en sån grej som man antingen älskar eller hatar...



En burk på ca 400 gr verkar gå på runt 60-70 :- + frakt....lite väl saftigt anser jag, men värd att prova någon gång tror jag.....eller så köper man bacon-ost...

Vad säger ni?




Inga kommentarer: