torsdag 4 oktober 2012

Tidig morgon

Iväg tidigt för en gångs skull. Ska på en föreläsningsgrej som heter "Våga fatta". Har sovigt dåligt två nätter i rad, i morse var de dock inte så jättesvårt att vakna ändå för jag kände av en bs-sänkning. Det är ett problem med lchf och blodsockerfall, de kommer inte ofta men när de kommer så har man inget hemma som kan höja det direkt, jo, jag har dextrosol men jag gillar inte att ta dem om det inte är extremfall/nödfall. Iallafall, mitt bs var på 3.9 och då körde kag mitt knep med att stänga av insulinpumpenen stund, sen åt jag frukost.

Frukosten idag var:
Ett frökex med smör och ost
Två kalla minibiffar
Ett och ett halvt kokta ägg med lite majjo.

Jag har även packat en liten matsäck som består utav frökex m ost, några minibiffar samt två babybell. Jag är nämligen ganska säker på att det kommer bjudas på en inte-så-hälsosam fika idag nämligen....

Dessutom är det kanelbullens dag idag...på med skygglapparna!

Edit: än så länge inga kanelbullar inom synhåll, men det serverades frallor och jag glömde totalt bort mina goda kex i lunchlådan...VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG???!!!

Blev två halvor + tre kaffe med en slurk mjölk, för att vakna.

Till lunch skulle det serveras lax men det kan jag inte äta så jag fick en kycklongsallad istället med bacon...petade bort brödkrutongerna dock, det fanns även potatis att ta om man ville, men jag blev inte ens frestad! Tog inte heller något utav chokladen som det bjöds på :)

Inga kommentarer: