söndag 12 augusti 2012

Höstutmaningen!

Imorgon börjar den.
Höstutmaningen.
I två månader ska vi dokumentera våran vikt och tillsammans nå vårt mål.

Jag är som sagt jättetaggad för tillfället.
Denna sista veckan innan har varit lite sisådär med maen, jag har unnat mig lite extra gott när jag känt för det (läs; godis) men tycker ändå att jag varit duktig. Jaja, vi får se imorgonbitti vad vågen står på.

Igår cyklade jag hem till min kompis Sara, det var nästan en mil och myket uppförsbackar och halva biten var grusväg med djup grus. så ni kan tro att jag fick motion, men härligt var det, blev lite andfådd men kändes mest som en uppvärmning. sen fick jag ju cykla hem idag, som var betydligt enklare (nedförbackar). Enkel runda tog ca 35- 40 min enligt Runkeeper.


Ikväll åt jag panerad kyckling. och för skojs skull så testade tre olika paneringar.


Från höger till vänster:

1.Krossade/mixade fläsksvålar.
Betyg; Bra, smakar inte fläsksvål, men inget annat heller.

2. Hasselnötsmjöl.
Betyg; Gott, men smakar en aning för mycket nöt, passar bättre till fisk eller nötkött tror jag.

3. Mandelmjöl.
Betyg; Bra, inte heller någon smak direkt.

Dessa serverades med Bea-sås.
*omnomnomnom*



Inga kommentarer: