onsdag 2 mars 2011

Jag motstod...

Hej hopp..är inne på tredje dagen nu med min nystart, inget fusk.
Jag stod emot frestelsen att äta av det panerde stekta fläsket och löksåsen som övriga familjen åt. Jag stekte fisk och kokte broccoli, till det hade jag en hemmagjord citron och dillsås. Det slank ner lätt.

Nu sitter jag och mumsar på hemgjord dessert gjord på turkisk youghurt m grädde och bär. Supergott sötade lite med Sötin och vanilj.

Angående dagens huvudrubrik på Kvällsposten har jag inget snällt att säga.
En studie på FEM DAGAR. Jo hoppsan. Den gav säkert mycket.

De har kommit fram att LCHF:are kan drabbas av diabetes typ 2 (kan inte alla det? ;P ) inte ett ord om att Typ 2:or som äter LCHF har kunnat lägga sin medicin åt sidan.

Mycket köttprodukter kan orsaka cancer, jovisst men det kan chips också (har jag hört).
Tröttheten och koncentrationssvårigheterna då?
Jo det kan man drabbas av, DE FÖRSTA DAGARNA! Men det försvinner när omställningen är klar.

Verkar som att KvP hade nyhetstorka för på motsvarande sida stod det om en kvinna vars sodastreamer exploderade, ja, det har man ju läst om förut.

1 kommentar:

Pauline sa...

Kommer följa din blogg! :) Har också typ 1 och har börjat med LCHF för att få ordning på BS och gå ner i vikt :)