fredag 3 september 2010

Negativitet

Ideligen får man höra negativitet och kritik angående LCHF

Folk vill ha långsiktiga, vetenskapliga resultat, ja men förstår dem inte att någon måste börja, någon måste vara den första.

Och alla människor är inte likadana!

Själv har jag haft diabetes sen jag fyllde 13, blev intvingad att äta enligt tallriksmodellen, mellanmål stup i kvarten och allt det där, och vad hände? 13 år senare är jag mycket överviktig.

Efter tre månader med LCHF har jag gått ner 10 kilo! Jag ser inget dåligt med denna dieten, förlåt, livsstilen, just nu. Skulle det sedan hända något om tio-tjugo år, får jag väl ångra mig då, och ställa frågan vad hade hänt om jag levt livet som innan LCHF? Jo jag hade ökat i vikt, och mått sämre.

Vissa väljer att leva med LCHF, andra väljer att leva som rökare, en del väljer att vara vegeterianer.

Jag tror inte att något levnadssätt är felfritt, det finns alltid något att klaga på. För så är människan skapt, hon kan aldrig vara helt lycklig eller helt glad, det finns alltid något att klaga på.

En tjej som verkligen starkt tror på LCHF och är en stor inspiration finner ni HÄR!

2 kommentarer:

Anonym sa...

du har sååå rätt syster-yster! LCHF är ju så naturligt som möjligt så vad e problemet? varför e alla så neg-inställda? kött e gott å fett e gott!!!! heheheh.
go girl!!
/stolt syrra

BENITA sa...

Grattis till din viktminskning!