fredag 26 april 2013

TGIF!

Thank God It's Friday!

Idag har jag varit trött. Antingen efterdyningar av gårdagens äventyr, eller för att katten väckte mig ett par gånger, plus att det regnade inatt, ljudkänslig som man är blev sömnen rejält störd, och inte kunde jag hitta mina öronproppar heller :p

Så lite seg och trist fredag.

Men när jag kom hem gjorde jag lite god middag iallafall, lchf-panerad kycklingfilé och lökringar. När det gäller panering finns det olika lösningar inom lchf, jag valde krossade fläsksvålar som jag fått ett helt kilo utav, hela då alltså, så kör jag dem i mixern. Jag äter inte fläsksvålar i vanliga fall men som panering är det urgott!

Till detta hade jag lite paprika och en dipp gjord på hälften majjo, hälften turkyoughurt, och med lite Sweetchili Philadelphia i son smaksättning. Oj vad mätt jag är nu!



Mitt BS ligger oftast så pass bra att jag knappt ens behöver ta något extra insulin när jag ska äta något och det är ju bra..
Att endast behöva bas-dosen är faktiskt helt fantastiskt.

Detta är min fjärde vecka inne på nystarten, på Tisdag skall jag skriva ut min blodsockerkurva sen fyra veckor tillbaka (min blodmätare har USB!) och jag har även skrivit upp nästan exakt allt jag ätit under dessa veckor (har missat en dag endast!)

Ska bli kul att se sammanställningen.

Inga kommentarer: