söndag 28 april 2013

Ögonblicket då...


.......du är på väg att byta nål och slangset till insulinpumpen och kommer på dig själv med att visst fan du skulle ju duscha innan du sticker in den nya nålen i magen!

Denna gången kom jag faktiskt på det innan jag satte in den...tyvärr efter att jag öppnat den...nå...nu blir det strax duschen iallafall.

Denna helgen har det varit lite slarv med ...ja inte maten precis men med exakt vad jag stoppat i mig.
Det har tyvärr varit lite chips och ett par chokladpraliner, samt vanlig ketchup och senap.

Vanliga dödliga kommer säga att "äh det där lilla det är ju ingenting."

Men för mig kan det ha stor effekt på om jag går ner något eller inte, det påverkar naturligtvis också BS eftersom jag inte riktigt vet exakt hur mycket insulin jag behöver. Antingen tar jag för lite (som jag gjorde) eller tar jag för mycket och det blir lågt. När man fuskar är det svårt att kalkulera den där lagom mängden insulin som behövs så då tänker hjärnan gärna, "om du ändå ska fuska så gör det ordentligt, då vet du iallafall att du behöver en ordentlig dos insulin". 

Också var det just det dära med att att allt extra insulin påverkar också vikten...så ja..inte konstigt att det segar ibland.


Inte ens en frukt kan jag äta utan att mit BS ska jävlas !

Var och jobade lite hos syrran idag också, målade plankor, städade lite, fixade tvätten.....när jag kollade BS var det på 14 ! Inte skyhögt men det högsta den senaste månaden !

Visst hade jag ätit en eller två praliner, typ unefär som alladin, mörka...men jag var igång samt tog insulin...då kommer en misstanke strax...visst fan, nålen har läckt....såklart ! Jaja, var ändå nära till att jag skulle hem så jag lät det vara så länge.

Men nu har jag rabblat färdit och ska hoppa in i duschen faktiskt!

Bild lånad från blodsockerbloggen.se en blogg jag hittade just
 precis nu när jag googlade och som verkar intressant.
Ska kolla mer på den snarast!

Inga kommentarer: