tisdag 2 april 2013

Mejerifritt och Fakir-vecka?

Läste på lite om mejerifritt, kan vara ett sätt rensa ut kroppen och sätta fart på viktnedgången. Man överäter inte lika lätt om man skippar grädden och osten tydligen. Vilket oftast är mitt problem

Men eftersom jag inte har planerat för det just nu så lär det nog få vänta litet ändå.

Jag har iof aldrig varit glad för att dricka mjölk så inga problem där MEN jag gillar att ha det i kaffet (de få ggr jag dricker kaffe, så bort med le coffee), sen var det ju då grädden, creme fraichen och osten som ska bort. Vad finns det då kvar att bli mätt på kött och grönsaker, beasåser, majjo-röror. Man kan också använda kokosfett (OBS ej den silvriga paketen i affären)



Fakirvecka handlar helt enkelt att man nollar kolhydraterna, dvs så mycket kött som möjligt (fakirbiffar sägs vara göra underverk). Man bör dock inte fakira mer än max 2 veckor i taget.

Jag ska lchf:a så gott jag kan denna vecka och så får vi se om jag tar det till nästa steg nästa vecka, jag kan iallafall minska på användandet av grädden iallafall.

Det som kan sabba det lite är ju just ett BS-fall. Spelar ingen roll hur fnt BS ligger när man äter LCHF-kost, om man är fysiskt aktiv så inns en risk att BS sjunker oavsett, det är svårt att förutse när dagarna är så olika varandra...

Inga kommentarer: