söndag 7 april 2013

Full rulle

Det var som sagt 6-års kalas i Fredags. Det blev en bit planerad prinsess-tårta ch tre oplanerade kakor.

Därefter mådde jag ganska dåligt faktiskt.

Idag åts det påskmiddag, och det gick ganska bra, förutom att det var skorpmjöl i köttbullarna, jag hade även lite kaviar på äggen och sötstark senap på skinkan (mitt BS var lite lgt så jag tänkte att jag behövd få upp det lite) ...och sedan ska vi väl inte ens gå in p några detaljer om innehllet i själva skinkan, för det vet jag faktiskt inte. Nåja mätt blev jag iallafall.

Sedan blev det tyvärr även lite chips.

Men trots detta har BS legat under 10, vilket jag anser är bra....det är klart, jag är någorlunda bra på att räkna ut mängden insulin jag behöver.

Äggen som blev över tog jag hem, tog även prinskorvarna och köttbullarna (trots skorpmjölet!)

Jag känner mej änd mer taggad, mer rustad för att ta detta på allvar igen. Mitt BS ligger ju fantastiskt bra så varför förstöra det hela tiden med massa skit? Näe det får vara nog nu! Vill jag ha något fredagsmys får det vara gurkstavar och några få ostkex! Nu när jag har blivit mer medveten om hur illa ställt det faktiskt var så inser jag hur illa mina kläder sitter, inget jag har sitter bra (förutom de kläder som är urtvättade och/eller hål i, för de är utslitna..)
Idag stod jag länge framför spegeln och testade och testade och kunde liksm inte hitta något som satt bra :P

Luncherna till förskolan är svåra att planera in ibland tycker jag. Men det ska gå.
Tips mottages gärna :P
 Vad jag har hemma just nu är;

Kyckling-filee'r (fast jag tycker att jag ofta blir snabbt hungrig efter dem, för lite fett förmodligen)
Torsk
400 gr blandfärs (måste användas imorgon!)
Broccoli (ska eventuellt göra en brocolisoppa)
Blandade sommargrönsaker ( typ morötter, blomkål, broccoli)

Ja där finns mera men det är mindr LCHF-aktigt, jag köpte det innan jag bestämde mig för att köra på allvar igen :( tex ca 1,5 kg potatisgratäng, panerad flundra, 2 st matlådor med en jättegod köttgryta gjord på mjöl och mjölk tyvärr)

I skafferiet finns det;
Kokosnötmjöl
Hasselnötsmjöl
LITE fiberhusk (hade köpt en ny påse men hittade ett dött djur i den usch!)
Sesamfrön
Linfrön
lite hackad mandel
en paket Pofiber

Så bara skicka mig alla era tips!

Och nästa helg blir det nästan ännu lite svårare att planera, då skall jag först på fredagen åka till Hässleholm och sälja lite grejer på en loppis, då kommer jag behöva ha med mig någon typ av mat...tja det blir kanske äggsallad med nån biff eller så...själva loppisen är 16 - 20 men så ska vi ju gärna vara på plats lite tidigare + städa och så efteråt. Men får äta stadigt innan och ha lite nödlösningar med mej, typ ost och sånt...kanske nån hemmagjord shake. Sedan skall jag sova hos en kompis lö-sö men det, går visserligen också att lösa faktiskt... Okej det var inte så farligt ändå....


Avslutar med två bilder av dagens look.



GODNATT!

Inga kommentarer: