fredag 5 april 2013

5:e april

Har börjat skriva ner vad jag äter igen. Skriver det i mobilen, tror inte att det är så intressant för andra egentligen.

De två senaste dagarna har varit ganska lika varandra så enkelt sagt;  frukost och mellis bestått utav ägg och majonäs i mindre varierande former, jodå smör också, och stekt bacon.

Lunch och middag har varit biffar med beasås och massor av smöööör... jag haar köpt Rydbergs beasås då jag inte har tid/ingredienser till att göra egen, dessutom har jag gjort det en gång och failat. Rydbergs var den i affären som hade minst kh per 100 gram så. Jag jämförde även ingredienser och E-nummer.

Kan ju lugnt säga att BS ligger awesome bra! Något högre än vad jag önskar ibland (det svävar mellan 6 - 11 ) Då jag inte riktigt kan förutsäga hur aktiv jag kommer vara under dagen så vill jag inte ändra min grunddos i insulinet....

Har även druckit te och kaffe UTAN mjölk! Te går an men kaffet..njaaäää.....(har dock sötat med stevia)

Kollade ketos innan idag, och det var över medel :)

Vet inte riktigt hur det blir nästa vecka, hade velat köra fakir en hel vecka (alltså fram till torsdag) men ideerena tryter. Jag är inte mycket för att äta samma samma samma hela tiden...

Kycklingfileer har jag hemma men upplever att e aldrig mättar så länge för mig...och många gånger har jag blivit kass i magen efter kycklingfile'.
Sen får vi se hur det blir imorgon då systerdottern fyllar 6 år och ska bjuda på ScoobyDoo-tårta...hmmm...

Åh just det igår läste jag om något som heter Waist To Heigt Ratio.
Ett bättre sätt att räkna än BMI tydligen då det inte baseras på vad man väger alltså spelar inte muskler in.

Enligt detta räknesätt är min midja ca 30 cm för mycket :P


Inga kommentarer: