onsdag 9 januari 2013

Brott och Straff !

Idag har jag begått ett brott. Ett mycket idiotiskt brott.

Jag åt middag hos min kära mor idag (det var inte planerat), det var lill-syrran som stod för matlagningen.

Köttbullar i sås med potatis.

Jodå, det blev två hela potatisar för mig (fyra halvor uppdelat på två portioner) samt sås som var rett med mjöl såklart (iallafall tror jag att det var det).

Och därefter (nåja någon timme efter) slök jag inte 1 utan 2 pannkakor, MED grädde och sylt!

Ajajaj.

Det var brottet och nu straffet;

Jag har bestämt mig att from denna vecka och fyra veckor framåt ska jag få in en rutin att göra 50 situps per dag. Jag har inte missat en enda dag ännu (ja tre dagar har gått ;P ) men idag dubblade jag. Så det blev istället 100 situps. Varav en del jag körde på sidan.

Men jag undrar ibland om jag gör mina situps på rätt sätt?


Inga kommentarer: