torsdag 20 september 2012

Hellow

Det är nu ca 2.5 veckor kvar av höstutmaningen och hur har det gått?

Dåligt..mycket dåligt.....tyvärr..men nu har jag fixat flera middagar som jag har fryst in. Det är både Chili con carne (utan bönor) och Korvgryta. dessutom har jag massor av bacon och ägg hemma nu.

Så nog fan ska jag väl kunna hålla mig borta från fredags-godis-myset? inte ens LCHF-tillåtet fusk ska jag tillåta mig.

Träningen har varit lite si och så, men det beror lite på vädret också ju...jag tycker om hösten, när det inte regnar och blåser! men det blir 1 - 2 cykelturer till Bjuv varje vecka iallafall. (ca 12 km tur o retur.)
**********************************************************

Idag var jag på läkarstationen för att kolla upp om jag hade åkt på urinvägsinfektion, då det har känts lite konstigt när jag varit på toa, nu någon vecka. Det liksom kändes som att musklerna drog ihop sig där nere när jag pinkat klart, sen var de ju ett tryck typ hela tiden....igår började det ven klia något så frenetiskt. Men idag, INGET!

Jag har ju druckit citrusvatten och tuggat persilja som jag blev rekommenderad av vänner.

Iallafall, urinprovet visade inget...förutom att jag hade ketos och ketoner....

Ketos är ju bra.
Ketoner, inte så bra, mn orsaken var att BS hade legat på runt 10 hela natten, samt att nålen hade läckt upptäckte jag vid hemkomsten. sen visade det även Glukos, jag vet inte om det alltid gör det på diabetiker eller vad (jag borde kunna detta) också nämnde hon något annat som jag aldrig hört och uppfattade inte riktigt...

Iallafall, som sagt, idag verkar besvären som bortblåsta.

*******************************************************

I övrigt så har jag fått en liten rot på min avokadoplanta om jag satte i vatten för 2 månader sedan....dags att leta fram en kruka snart. Läste mig till att roten bör bli ca 20 cm lång innan man plantar den (man kan iof låta den torka, från början tills den spricker och sedan planter den direkt, men nu gjorde jag inte så)

ska bara se till så jag lyckas få den att överleva vintern också!

Inga kommentarer: