söndag 19 augusti 2012

Positivt vs Negativt och lite Övrigt

Imorgon är det dags att kolla första resultatet sedan Höstutmaningen drog igång. Så därför tänkte jag att jag idag (och varje söndag) skall ha ett inlägg med en kort sammanfattning av vad som har varit bra och vad som varit mindre bra.

Positivt

Jag har haft energi och kommit igång med såväl promenader som med cykling (Cykling blir det dock mest när jag verkligen ska någonstans.) Jag har liksom fått en sådan energi att jag knappt kan sitta still och fått ett intresse i att VILJA röra mig, och forma kroppen. Jag har tillochmed gått i lite zumba-tänk!


Negativt.

Ja så kom vi då till denna biten dådå...
I lördags blev det både lite smågodis och en glass.
Idag, söndag blev det också en rejäl mjukglass med toping i form av noisette och nötter.

Kollade upp zumban i min trakt och det verkar som att det redan har börjat, samt att det kostar mig för mycket (har ju även tänkt börja simma när inomhusbadet har öppnat). Lever man på socialbidrag får man snällt hålla sig till gratis-aktiviteter. Får väl köra step-up i trappen eller något.


Övrigt

Jag behöver ett par egna träningsdojjor  (eller pjucks, som syrran säger) dom är jättesnygga och lite böjda, liksom båtformade. Ska tydligen vara jättebra att gå i supersköna är dom också. Men kruxet är att de inte är MINA och dessutom två storlekar förstora.

Jag har kommit fram till att till vintern kommer min energi att förtvina något, jag kommer inte att röra mig ute, jag hatar och menar verkligen HATAR kyla, Jo det blir kallt i Skåne också även om snön oftast saknas, jag funderar lite på om man skulle försöka skaffa ett bättre begangnat (och billigt) gå-band. Dock finns det så mycket annat jag bör prioritera....

Inga kommentarer: