torsdag 23 februari 2012

Ut ur systemet!


Varning! detta är ett typiskt "dagboks-inlägg". Något jag måste få ut ur mitt system.

Jag har fått mitt svar, nu vet jag iallafall varför hon gjorde som hon gjorde - but still, it hurts like hell.
.
Om hon nu har känt såhär så länge som hon säger, borde hon sagt något tidigare, hon påstår att hon försökt men tt jag inte velat lyssna. Då anser jag att hon inte försökt tillräckligt.

Hon tycker att jag har blivit omogen, kanske är det tvärtom, kanske är det så att hon nu känner sig mognare än mig nu när hon väntar barn?!

Jag vet inte, jag vet inget längre.

Men jag tänker inte tvinga henne.

Dock gör det ännu ondare, när hon säger "du kan snacka skit om mig om du vill, jag bryr mig inte".

Ursäkta, känner hon mig inte alls? Nä,tydligen inte, det skulle jag aldrig göra.

I samma veva, skriver hon att hon hoppas att vi kommer ses på diverse konvent i fortsättningen och att vi inte kommer att gömma oss för varandra.  Svaret är NEJ, jag kommer troligtvis aldrig ens sätta min fot i Göteborg igen - EVER. Fast man kan ju ändra sig.....någon gång i framtiden....

Allt jag behöver göra är att låta bli att tänka på det. Ska plocka undan alla fotografier, vykort och presenter jag har av henne och bär ner till förrådet.

Undrar om hon gör detsamma? I höstas när hon fyllde år fick hon en tavla av mig som jag målat, något av det bästa jag gjort. Undrar om hon har den framme fortfarnde och tänker på mej, men troligen inte, om hon nu mår såhär. och de speciella öronhängen och halsbandet som jag gjorde åt henne? Kommer hon använda dom? Har hon någonsin använt dom?  Det är lite sånt som jag grunnar på.





De presenter jag ger bort är tecken på min kärlek. Jag ger speciella presenter, inte något som alla andra kan köpa. Vissa förstår visst inte det.

// END

**************************************************************************


I allafall, nu börjar läkandeprocessen...man kanske skulle börja med Yoga?
Igår tryckte jag i mig en chokladkaka i sorg. idag är jg tillbaka på banan igen, åt kyckling med blomkålsris som fått koka ihop i grädde hemma hos mamma. Sockret ligger bra och kisse-stickan påstår att jg fortfrande är i ketos?! Är det möjligt? Måste läsa på lite till om detta.


Nu ska jag snart se  Once upon a time och CSI Miami.

Inga kommentarer: