söndag 30 maj 2010

Slutet på ännu en vecka

Då var detta slutet på den tredje veckan och jag måste säga att jag verkligen börjar känna av de positiva effekterna.

Så länge som jag håller "dieten" eller snarare livsstilen i shack så får jag inga problem me BS, varken höga eller låga värden.

I veckan som gick blev det lite fuskande då och då. Som tex i fredags, då provade jag Low Carb målet på MAX, men jag skulle inte klara av att äta bönor * rys* och sallad hade jag tillräckligt av i burgaren så jag tog ändå pommes. Det var gott men jag måste erkänna att jag har tappat lite smak för pommes ändå. Förr kunde jag mycket väl äta ett Max-mål plus en extra mellanpommes.

Nåväl, dessa pommes straffade mig ganska snart i form av ett högre BS (dock ej över 12 eftersom jag tagit mer insulin än vad jag nu vanligen gör)

Sedan var vi på bio, jag åt tre små bitar mörk-choklad (31%) med hasselnötter i, det var mums och det räckte länge. (Jämfört mot mina vanliga godis-och-popcorns-bio)


40 minuterspromenaderna.
Jag har vant mig vid att ta en promenad på 40 minuter nu och det känns konstigt om jag inte skulle göra det. Innan i veckan tog jag en jättehärlig promenad precis efter att det hade regnat, det var underbart, doften av mull och blöt skog är så härlig. Därefter cyklade jag och min kompis till mölledammarna och gick den lilla rundan, dock inte så snabbt eftersom vi hade en tre-åring med oss.

Igår hann jag inte någon promenix men det gjorde inget, jag spenderade dagen i Malmö och knallade runt ganska mycket ändå.

Oopsie-daisy!
Nu ikväll gjorde jag några Oopsiebröd, för att få mer smak på dem la jag i lite grovkrossade valnötter och hela pinjenötter. Det blev gott, dock hade jag i en aning för mkt salt, haha. Nåja det gick ner.

Vägdag
Idag är det ju egentligen vägningsdag, men eftersom det nu har gått tre veckor så tänkte jag mäta mig istället

Midja 113 cm (den 12 Maj var det 115,5 cm)
Och det märks redan på mina kläder, ja lite iallafall, mina kjolar sitter mycket bättre, de spänner inte så mycket och magen putar inte så mycket under tröjorna längre.
Nu har jag bestämt att nästa väg-och-mätdag blir den 20:e Juni. Alltså om 3 veckor, wish me luck!

3 kommentarer:

Benita sa...

Härligt! Hoppas att du får fler bra resultat om 3 veckor.
KRAM

Benita sa...

Hej!

Jag tycker också det är extremt roligt att hitta andra bloggare som går igenom samma saker som en själv gör. Alla har inte samma synsätt på saker, och det är positivt och triggande att läsa andras bloggar. En del av processen anser jag.
Jag startade bloggen igår, och känner att det är ett av mina bättre val att börja blogga om vikt och träning!

Tack för ditt stöd.
Jag kommer snart tillbaka och tittar hur det går för dig :-)

Kram Benita

Ellen - ellastankar.blogg.se sa...

Kul att hitta fler bloggare som kämpar med vikten. Ser att du ocksa äter enligt LCHF, kul! Vad skönt att det minskar, visst är det härligt?! =)

Lycka till i fortsättningen!

kram