fredag 10 juni 2016

Värk och Lindring

Idag fick jag mens (1 dag innan beräknad ankomst! Jag som alltid brukar va typ en vecka sen!)

Jag hade "hoppats" på att få den till helgen istället just för att försra dagen brujar vara en PINA, oftast villbjag bara ligga i sängen och typ sova bort smärtan.

Men nu har jag en arbetsträning att sköta. Dånjag även hade slit på tabletter kollade jag upp alternativa sätt att bli fri smärtan;

Träning- röra på sej- jo jag skulle ju jobba, skulle nog bli  mycket varor att packa upp idag-not- Torsdag, enda dagen butiken inte får  varor! Men man rör sig ju iallafallbara inte i samma tempo och på samma sätt  (jag skulle kolla datumar på varor)

Ingefärsthe' (hemmagjort)
Det fixade jag då jag ni har myyyyycket färsk ingefära hemma, citronerna är en annan sak- får köpa mer imorgon! - ingefärsthe/vatten skall ju va bra för förbränningen också!

1 Kopp kokande vatten
1 tsk färsk, riven ingefära
2 tsk flytande honung (jag skippar det)
Saften av en halv citron
Låt dra 5 minuter och sila. Drick och njut!

Pumpafrön - en handfull skall tydligen räcka för att minska smärtan, det var nåt med zinket. Jag åt lite mindre än en handfull till frullen, till mellis och till lunchen. Vilken tur, hade just fått en påse av mammas skafferi! Dock 13gr kh/100gr!

Valnötter; Minns inte varför men ja lite valnötter skulle vara bra. Det blev lite valnötscrunch.

Broccoli - ska tydligen också hjälpa- och det äter jag ju typ varken dag till lunch  (kan man föräta sig på det ens? )

Ägg - det var något med ägg som skulle göra att muskulaturen i bäckenet slappnade av mera. Just idag åt jag dock inga ägg.

Funkade det då?
Enkla svaret ; JA .
Långa svaret; Till viss del. Jag hade fortfarande hela tiden en liten molande känsla men det var låååååångt ifrån de vanliga kramperna jag brukar ha och jag stod faktiskt upp hela dagen utan att falla ihop till ett knyte på golvet ;)

**********
Andra sätt att lindra;

Annanas -fråga inte varför- jag kommer inte ihåg. Tyvärr för mycket socker för mej så jag hoppa över detta.

Äta ofta- för att ha ett jämt blodsocker. Nja det hjälper humöret men nog knappast smärtlindring tror jag.

Yoga- har tyvärr inte tid med det när man "jobbar".

Värme- värmekudde. Ja också svårt under jobbet men det är just vad jag använt typ de senaste 15 åren.

Har du nåt bra tips ? Dela med dig i kommentarerna.

Inga kommentarer: